tisdag 26 april 2011

Gestaltning 02.

Ja. Nu ska man ta detta vidare. Jag valde att ställa frågan. Varför jag inte kan bli nöjd med mig själv? Som ingång till min gestaltning. För vem? Vilka? är det jag mäter mig. Är det någon idealbild av mig själv jag mäter mig med?

Hela veckan och påsken gick åt till att skissa och komma vad jag villl skapa. Jag har ändrat mig lite. Jag ska göra två stora tavlor. En som symboliserar den jag tror jag är och en tavla som symboliserar den jag vill vara.
d.v.s. mitt "idealjag".

Jag håller just nu på och skissar upp det jag vill ha med på dessa tavlor. Känns lite också som jag drar ut på tiden. Att jag liksom inte får komma för långt med mitt arbete för tidigt. Att jag liksom håller tillbaka min egen skaparprocess för att inte bli klar för tidigt.
Och jag vet. Jag kanske håller mig på hemmaplan. Men mycket kan hända under tiden.

Jag har börjat intressera sig för konstnären David Hockneys målningar. Han har en intressant färgskala i sina målningar, som jag själv skulle vilja använda mig av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar