onsdag 4 maj 2011

going down....


Nu är det tufft. Vet inte riktigt vad jag står? Vem är jag egentligen?

Har vistats en stor del av min tid i ateljen. Har försökt hitta fram till hur jag ska gestalta mig själv.
För jag kan tänka på saker som jag känner symboliserar den jag är, men hur ska jag få ner det på en tavla. Kan jag få ner det på en tavla?
Jag pendlar mellan ilska och en smula uppgivenhet just nu. Ett tag tänkte jag att jag skulle måla, bara måla på. genomsyra mina tankar av den jag tror jag är och måla på.

Det är en svårt att befinna sig i atlejen. Klassen är full av så duktiga människor. Kan inte komma framåt, även om jag vill. Jag får små tankar av att allting jag skapar är skit. Att varje penseldrag är det sämsta jag gjort. Är detta en del av processen. Eller har jag fastnat. Kommer jag komma vidare. Ibland kan jag se det framför mig. En väg in igen. Jag hoppas att jag hittar den. För nu står jag still. Funderar lite om jag ska göra någor helt annat en vecka. Kanske gå ut och springa en tag. Vad vet jag.

Jag ser söndriga gitarrer, nerdragna persienner, damm i varje hörn och lite andra saker....Men herregud. Det är bara konst. Eller är det det?

En av många ändringar...

"Action-paiting" på hög nivå



Tania Davies låt "Art". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar