torsdag 12 maj 2011

Tillbaks till ritbordet...

Nu är det inte långt kvar. Nu ska det snart summeras...
Jag har som sagt haft lite problem med hur jag vill gestalta min konflikt. Den ena tavlan börjar bli färdig, men jag skulle ändå vilja ha med lite fler saker. Den andra tavlan ligger och dammar.
I denna stund sitter jag hemma och skissar. Skissar på den Tavla nr 2. Vad ska det bli av den?
Hur ser mitt "idealjag" ut?
Jag kanske borde ha starkare färger på tavla nummer 2. kanske ett starkare ljus.
Håller också just nu på och skissar på någon slags ram till tavlorna.
Jag hade velat göra något runt dessa tavlor.
Har gått och blivit sjuk också. Måste vara på grund av denna uppgiften.

Har kommit fram till olika ting jag ska ha med i den första tavlan. Spruckna gitarrer, brummande kylskåp (Kan bli svårt att måla) och smuts eller damm. Tavla nummer två ska ha en strand och tablan skall kännas ren på något sätt.
Måste försöka få till det här. Får försöka skissa under min sjukdomstid och jobba hemmifrån, likt en sann konstnär.

Just nu gillar jag Sigrid Hjerten målningar. Mycket färg och stora rörelser.


                                



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar