måndag 5 december 2011

Fortsatt arbete.

Jag fortsätter byggandet av fågelholken. Hade nästan fått färdigt holken, men efter handledningen med Susanne kändes det för struligt när väggarna inte kunde gå att frakta var för sig. Jag använde spik och improvisation i början av mitt byggande, men det funkar inte. Det blir för stort och tungt. Jag har därför monterat ner väggarna igen och ska på något sätt borra hål, så jag mot slutet kan skruva ihop dem istället. Jag har sågat ut ett hål i en av väggarna, så att det mer och mer liknar en fågelholk. Ska också försöka inreda holken med något. Kanske målar den utvändigt också.

Eftersom detta projekt mer och mer börjar gå emot att bli en gestaltning som kan ses som ett slags politisk åsikt, har jag valt att försöka placera fågelholken någonstans. Där den kan ses.
Har fått telefonnummer till stadsmuseet och ska se om jag kan hitta andra platser där den kan funka. 

Jag vill som sagt säga något med detta. En slags kommentar till bostadsbristen, hemlösheten och till bostadslösheten.  
Jag brukar inte vilja gå den vägen. Jag brukar inte våga ta den diskussionen som kan uppstå. 

Jag länkar till en intressant artikel som tar upp de olika begreppen ovan:



                                      

2 kommentarer:

  1. Personerna BVK träffade från Stadsmuseet heter Karl och Maria, tyvärr har jag tappat efternamnen.

    SW

    SvaraRadera