onsdag 16 november 2011

Hej igen!

Ja då var det dags att utveckla mitt arbete. Den förra Gestaltningen då handlade om ägande, Mitt ägande i konstrast till naturen.
Jag vet inte om jag fick så mycket feedback på redovisningen, som jag kan använda mig av.
Det var intressant att fota, men kanske borde jag använda mig av någon annan teknik denna gången.
Jag är intresserad av ägande och min egen och andras fascination för saker. Ibland känns det som om det betyder hela världen och ibland som om man lätt skulle kunna göra sig av med alla saker man äger. som om det hela bara är en extra tyngd. Jag har också blivit lite intresserad av människor som flyttar ut och bosätter sig i naturen. Det skulle vara kul att kunna få in det på något sätt.
Hur ser andras ägande ut. Vilka saker betyder mest för mina vänner. Det är frågor om poppar upp i huvudet och som jag skulle vilja ha svar på.
Har börjat skriva lite musik med detta tema.
Jag fortsätter så att säga på samma spår, men gräver ner mig lite extra i det.
Vet inte riktigt vilken väg jag går, men kommer nog på nåt snart.

Såg dokumentären Hippieland på svt dox. av Tekla och Håkan Berthas. En intressant film om människor  som valt att leva på ett lite annorlunda sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar