torsdag 13 oktober 2011

LIMBO.

Efter måndagens handledning, skulle jag alltså undersöka vem det är som verkligen bor i Kålltorp?
Vem är människan som lever där? Kände väl lite att jag inte riktigt kände mig sugen på detta. Vet liksom inte hur jag ska kunna få detta att mynna ut i en intressant gestaltning.

Jag började med att ta en titt hur Kålltorp röstat i de senaste valet (omvalet till landstingsfullmäktige)
Jag konstaterar att majoriteten röstar på socialdemokraterna, även om siffran ligger på låga 25-26%. Det varierar eftersom det är uppdelat på södra, västra och östra Kålltorp. Miljöpartiet, Moderaterna och vänsterpartiet för ungefär samma procent röster.  4-5% röstar på Sverigedemokraterna.

Majoriteten av människorna i Kålltorp är alltså socialdemokrater. Märks det? Jag vet inte. Ju mer jag sätter mig in i denna frågeställning, märker jag att kålltorp är alldeles för vanligt för att jag ska orka fortsätta. Jag är tvungen att hitta en annan frågetsällning. Jag känner mig lite okreativ just nu.

En liten frågeställning som poppat upp i mitt huvud. Är rätten till mark. Varför har någon rätt att bygga på ett visst ställe? Varför har det blivit så? Jag gick runt i kålltorp mellan tomter och gator. Bland byggnadsområden. Där det byggs nya bostäder. Men vem tog sig rätten att bestämma över marken?
Det är en frågeställning jag har i huvudet, som jag går och funderar över.
Skulle vilja någon slags installation för att belysa denna frågeställning.
Just nu behöver jag handledning. snarast.

Har fastnat för installationer med mycket saker. Det ska liksom vara en enda stor massa.

                                           Kate MccGvire (fågelfjädrar, klister m.m.)



1 kommentar:

  1. ja något/någon som breder ut sig. känns som du är saker på spåren. vi har klasshandledning på fredag kl10 om jag inte minns tiden fel, kom då!

    SvaraRadera