torsdag 6 oktober 2011

Kålltorp, vad är vad?

Så, då har man utforskat Kålltorp en del. Gått fram och tillbaka.
Har spenderat en del dagar hemma, med foton o.s.v. Försöker som sagt få ihop lite musik med inspiration av denna stadsdel.
Vad vill jag ha med i låtarna? Än så länge är det en bunt med meningar, bilder  och fragment av kålltorp.


Vad är Kålltorp? Vem är Kålltorp?

Gatorna är långa, fyllda av löv. Många har gått till arbetet när jag vandrar fram. I kålltorp är det inte tyst, men det är inte heller bullrigt. Kålltorp är någonstans mittemellan. Kålltorp är ett mellanland. Ett stopp på vägen. 
Jag kliver över staket. Går genom blött gräs. Möter människor, hundar, med mål. Jag har inget mål. Jag bara går planlöst mellan gator inom en gräns. En gräns jag funnit i en bok. Jag tar en fika, ensam. Jag känner ingen här. Ingen känner mig. Är det kålltorp? Att inte känna någon. 
Jag känner vinden. Vinden är kall. Stänger jackan. visslar tyst. vissla. Är det Kålltorp? 


"I saw my reflection in a window, on the streets of Kålltorp"

Denna låten har jag haft en del i hörlurar när jag vandrat genom kålltorp. Det var ett tag sedan jag såg videon. Men den är fin. Gillar att det autentiska ljudet av gator och folk finns med tillsammans med musiken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar