måndag 10 oktober 2011

Två veckor i Kålltorp. Sammanfattning.

Ja, då har man spenderat två veckor i Kålltorp. Det har varit annorlunda.
Jag har gått runt bland villor och radhus på gator där jag egentligen inte riktigt hör hemma på nåt sätt.
Man vandrar utan mål. Tar en kaffe, försöker smälta in. Skriver lite och fotar o.s.v.
Två olika tankar har uppkommit hos mig när jag vistats i Kålltorp.
Den ena är, vilka är det som bor i en stadsdel? Hur kommer det sig att folk bosätter sig på ett visst ställe och kan det finnas likheter i personligheter. Jag har lite svårt att formulera vad det är jag menar, men jag hoppas att det ska klarna.

Den andra tanken är naturen contra människans påverkan. Träden, gräset, berget och buskar m.m. hur ser relationen ut dom emellan. Är vi en del av naturens liv eller är naturen en del av våran bebyggelse?
Kan man beskriva denna relation på något sätt.

Jag har skrivit en del musik under dessa veckor. Jag vet inte riktigt vad det kan bli av det. Men det vore trevligt att beskriva Kålltorp på något sätt. En hälsning eller hyllning på något sätt.

1 kommentar: